Covid-19 / Corona
Covid-19 stängde ner men nu har många verksamheter öppnat upp igen efter en lång tid med nedstängning och låg bemanning för Corona / Covid-19. Bemannade kontor kräver också ett större krav på besöksmottagande.
Några av utmaningarna ligger i att informera gästerna hur de ska förhålla sig under sitt besök. Det kan handla om allt från avståndsregler till handhygien och vart man får uppehålla sig.
Lösningarna som vi tillhandahåller, säkerhetsställer att er verksamhets besökshantering, fungerar på ett effektivt sätt.
Förutsättningar för att förhindra smittspridning vid besöksmottagande
- Informera om företagets regler redan vid förbokningen. När besökaren får sitt välkomstmail/sms finns redan där all nödvändig information
- Informera vid besökskiosken/registreringsskärmen för att tydliggöra vad som gäller för att minska smittspridning.
- Skicka hem sjuka besökare. Besökssystemet kan sedan användas för smittspårning.
- Beröringsfri incheckning. När gästen anländer skannar denne en QR kod i kiosken och besöksmottagaren blir informerad att besökaren har anlänt.
I välkomst sms/mail som skickas till besökaren kan ni redan innan lägga in vad som gäller avseende Covid-19 / Corona. QR kod för beröringsfri inloggning. Det finns också möjlighet att länka till mer information på exempelvis företagets hemsida.
Att skriva ut besöksbrickor
- RIW software Technology har utvecklat VisitLog besökshantering utvecklat för Zebra, ledare inom skrivare av besöksbrickor.
- Koppla enkelt en Zebra skrivare till receptionens PC och besökarnas brickor skrivs ut automatiskt när du checkar in dem.
- Du kan skräddarsy brickor med ditt företags logotyp och layout.